Artykuły

Reklamacje i zwroty

Reklamacja

Na wszystkie produkty zakupione w sklepie bylola.pl przysługują Ci uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową przez okres 2 lat od daty zakupu zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2002 r. Nr 141 z późn. zm.).

Procedura reklamacji

W celu rozpatrzenia reklamacji prosimy o przesłanie następujących informacji:

  1. opis wady i okoliczności jej powstania,
  2. prosimy o dołączenie 4 do 5 zdjęć przedstawiających wadliwy produkt. Zdjęcia powinny obejmować zarówno całość artykułu (przednią i tylną część), jak i miejsce zawierające defekt. 
  3. zdjęcia prosimy przesłać drogą e-mailową na adres biuro@bylola.pl.  Zachęcamy do używania następujących formatów zdjęć: ZIP, JPEG, RAR.
  4. Po otrzymaniu wszystkich informacji reklamacja zostanie natychmiast opracowana. Wiadmość dot. dalszego postępowania otrzymają Państwo tak szybko, jak tylko będzie to możliwe.

Warunki reklamacji

Reklamacji podlegają wady ukryte powstałe z winy producenta.

Reklamacji nie podlegają:

  • uszkodzenia mechaniczne (otarcie, rozerwanie, naderwanie bądź zadrapanie, oderwanie ozdób, zamka, gumy itp.), oraz uszkodzenia powstałe w wyniku braku lub nieprawidłowej konserwacji,
  • uszkodzenia powstałe na skutek użytkowania odzieży niezgodnie z przeznaczeniem,
  • przebarwienia odzieży lub stóp przez obuwie wykonane na naturalnie barwionej podszewce,

Zawiadomienie nas o niezgodności towaru z umową musi nastąpić najpóźniej w terminie dwóch miesięcy od stwierdzenia tejże niezgodności. Ponadto po stwierdzeniu niezgodności nie można użytkować uszkodzonego towaru.

Reklamacja zostanie rozpatrzona maksymalnie w ciągu 14 dni od daty otrzymania reklamowanego artykułu. W przypadku uznania reklamacji klient otrzymuje częściowy lub całkowity zwrot zapłaconej kwoty w zależności od skali uszkodzenia.

 

Reklamacja

1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Konsumenta z tytułu prawa do rękojmi za wadę fizyczną i prawną określony jest ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny.

2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Konsumentowi Towar bez wad.

3. Reklamację można złożyć w następujący sposób:

a) pisemnie na adres Sprzedawcy: - adres e-mailowy Sprzedawcy biuro@bylola.pl

lub

-adres korespondencyjny:

Urszula Lola - ByLola Plus Size Fashion, Nowolipie 18 A/3, 01-005 Warszawa

c) telefonicznie pod numerem: + 48 790848749

 

4. Reklamacja powinna zawierać:

a) imię i nazwisko Konsumenta,

b) nazwę Towaru oraz datę zakupu,

c) datę wystąpienia wady,

d) opis i rodzaj dostrzeżonej wady,

e) żądanie Konsumenta wynikające z przepisów Kodeksu cywilnego o rękojmi: naprawa towaru, wymiana towaru na nowy wolny od wad, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy o ile wada jest istotna.

5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądań Konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania żądania Konsumenta.

6. Towar podlegający reklamacji należy odesłać na adres Urszula Lola - ByLola Plus Size Fashion, Nowolipie 18 A/3, 01-005 Warszawa

 

Prawo odstąpienia od umowy - zwroty

1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 11 oraz pkt. 14 niniejszego regulaminu.

2. Do zachowania terminu, o którym mowa w pkt.1 należy nadać przesyłkę zwrotną w obowiązującym terminie 

3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć w następujący sposób:

b) drogą korespondencyjną  ( dołączony do odesłanego zamówienia ) na adres Sprzedawcy Urszula Lola - ByLola, Nowolipie 18 A/3, 01-005 Warszawa wraz z obowiązkowym oświadczeniem odstąpienia od umowy na odległość ( przykładowy wzór formularza zwrotu znajduje się do pobrania na dole strony) 

4. Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy przy pomocy formularza. Wzór formularza dostępny jest na stronie sklepu internetowego.

Skorzystanie z powyższego formularza stanowi ułatwienie dla Konsumenta jednak nie jest obowiązkowe ( formularz zwrotu może być wydrukowany lub przepisany odręcznie ) . Oświadczenie odnośnie odstąpienia od umowy zawartej na odległość ( zwrot ) powinno posiadać niezbędne dane tj. :  Data zakupu, termin zwrotu, ilość zwracanych sztuk wraz z ceną zakupu , numer konta bankowego w celu realizacji zwrotu, numer zamówienia, dane kontaktowe kupującego. 

6. Bieg terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:

a) dla umowy, w wykonaniu, której Sprzedawca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:

- obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części,

- polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów,

b) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.

7. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą.

8. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie internetowym www.bylola.pl

9. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności wyłącznie na numer konta bankowego wskazanego w oświadczeniu odstąpienia umowy zawartej na odległość lub konta paypal ( w przypadku płatności paypal) .

10. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

11. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

12. Konsument ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy, lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar.

13. Do zachowania terminu, o którym mowa w pkt. 12 wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem na adres Sprzedawcy: Urszula Lola - ByLola , Nowolipie 18 A/3, 01-005 Warszawa

14. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

15. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

16. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:

 

W przypadku odzieży szytej powyżej rozmiaru 56 ( są to rozmiary szyte pod konkretne zamówienie klienta) , na miarę, na indywidualne zamówienia, zawierające specjalne oczekiwania klienta odnośnie produkt ( np. kolor biały/ecru który nie znajduje się w standardowej ofercie) nie jest przyjmowany zwrot zakupionego towaru, chyba że, posiada on wady, jest uszkodzony, bądź niezgodny z zamówieniem. Bielizna oferowana w sklepie ByLola ze względu na charakter, kwestie higieniczne, po przymierzeniu przez klienta, również nie podlega zwrotom, w związku z tą sytuacją, prosimy  rozważne zakupy. 

 

( ostąpienia od umowy zawartej na odległość ) - FORMULARZ ZWROTU - WZÓR 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl