Jeśli z jakiegoś powodu otrzymany produkt nie spełni Twoich oczekiwań, pamiętaj że możesz go do nas odesłać do 14 dni. Zasady wymiany i zwrotów w sklepie ByLola.pl zgodne są z ustawą o prawach konsumenta obowiązującą od 25.12.2014 r.
.
Jeżeli chcesz nadać przesyłkę do nas inną formą dostawy niż wymienione w formularzu, możesz to zrobić.To od Ciebie zależy z usług jakiego przewoźnika skorzystasz - korzystanie z zaproponowanych powyżej form dostawy nie jest obowiązkowe, ale pamiętaj, że nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych do nas za pobraniem oraz do paczkomatów lub punktów odbioru.
Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania odnośnie zwrotów /wymian. Pamiętaj aby przed dokonaniem zwrotu zapoznać się z pełnym regulaminem zwrotów zamieszczonym poniżej.
Czy coś należy dołączyć do odsyłanego zamówienia ?
FORMULARZ ZWROTU <---- kliknij aby pobrać - można go wydrukować, lub przepisać ręcznie i dołączyć do przesyłki zwrotnej. W przypadku problemu z pobraniem formularza możesz przesłać dowolne oświadczenie odnośnie odstąpienia od umowy zawartej na odległość ( zwrot ) powinno posiadać niezbędne dane tj. : data zakupu, termin zwrotu, ilość zwracanych sztuk wraz z ceną zakupu , numer konta bankowego w celu realizacji zwrotu w przypadku płatności u kuriera, numer zamówienia, dane kontaktowe kupującego.
Na jaki adres odesłać zwracane zamówienie ?
ByLola Urszula Lola ul. Słoneczna 28, 16-070 Porosły.
W jakim terminie mogę dokonać zwrotu ?
Zwrot możesz dokonać do 14 dni od momentu otrzymania przesyłki bez podawania przyczyny.
Jaką formę dostawy należy wybrać aby odesłać zwrot ?
Zwrotu lub wymiany możesz dokonać dowolną formą dostawy ( poczta, kurier, paczkomat ) , pamiętaj jednak, że musi on być dokonany na wskazany adres. Przesyłki nadane na adres paczkomatu lub punktu odbioru w naszej okolicy nie są odbierane.
W jaki terminie zostaną mi zwrócone środki za odesłane zamówienie?
Pozytywnie rozpatrzone zwroty realizowane są do 14 dni roboczych od momentu otrzymania przez nas zamówienia. W momencie kiedy zostanie do nas dostarczone, otrzymasz od nas informację na maila, że rozpoczynamy procedurę rozpatrywania zwrotu która może trwać do 14 dni roboczych (najczęściej jest realizowana szybciej) niemniej jednak prosimy o cierpliwość. Zwrot zostanie dokonany na wskazany numer konta bankowego ( w przypadku płatności za pobraniem) lub w odpowiedzi na numer konta z którego realizowałeś przelew zwykły lub natychmiastowy za zamówienie. Jeżeli środki za zwrócony towar nie dotrą do Ciebie w tym czasie, sprawdź numer nadania przesyłki i upewnij się, że zwrócone zamówienie do nas dotarło - jeżeli tak, skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie w celu wyjaśnienia sytuacji.
WYMIANA - w przypadku wymiany, prosimy o dołączenie do przesyłki zwrotnej kartki z informacją zawierającą numer zamówienia, imię i nazwisko + informację na jaki rozmiar/model wymieniamy towar. Adres do odsyłki przesyłki to ByLola Urszula Lola ul. Słoneczna 28 16-070 Porosły. W przypadku pilnej wymiany prosimy równolegle z wysyłką o kontakt telefoniczny w celu ustalenia szczegółów wymiany.
Reklamacja
Na wszystkie produkty zakupione w sklepie bylola.pl przysługują Ci uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową przez okres 2 lat od daty zakupu zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2002 r. Nr 141 z późn. zm.).
Procedura reklamacji
W celu rozpatrzenia reklamacji prosimy o przesłanie następujących informacji:
- opis wady i okoliczności jej powstania,
- prosimy o dołączenie 4 do 5 zdjęć przedstawiających wadliwy produkt. Zdjęcia powinny obejmować zarówno całość artykułu (przednią i tylną część), jak i miejsce zawierające defekt.
- zdjęcia prosimy przesłać drogą e-mailową na adres [email protected]. Zachęcamy do używania następujących formatów zdjęć: ZIP, JPEG, RAR.
- Po otrzymaniu wszystkich informacji reklamacja zostanie natychmiast opracowana. Wiadmość dot. dalszego postępowania otrzymają Państwo tak szybko, jak tylko będzie to możliwe.
Warunki reklamacji
Reklamacji podlegają wady ukryte powstałe z winy producenta.
Reklamacji nie podlegają:
- uszkodzenia mechaniczne (otarcie, rozerwanie, naderwanie bądź zadrapanie, oderwanie ozdób, zamka, gumy itp.), oraz uszkodzenia powstałe w wyniku braku lub nieprawidłowej konserwacji,
- uszkodzenia powstałe na skutek użytkowania odzieży niezgodnie z przeznaczeniem,
- przebarwienia odzieży lub stóp przez obuwie wykonane na naturalnie barwionej podszewce,
Zawiadomienie nas o niezgodności towaru z umową musi nastąpić najpóźniej w terminie dwóch miesięcy od stwierdzenia tejże niezgodności. Ponadto po stwierdzeniu niezgodności nie można użytkować uszkodzonego towaru.
Reklamacja zostanie rozpatrzona maksymalnie w ciągu 14 dni od daty otrzymania reklamowanego artykułu. W przypadku uznania reklamacji klient otrzymuje częściowy lub całkowity zwrot zapłaconej kwoty w zależności od skali uszkodzenia.
Reklamacja
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Konsumenta z tytułu prawa do rękojmi za wadę fizyczną i prawną określony jest ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny.
2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Konsumentowi Towar bez wad.
3. Reklamację można złożyć w następujący sposób:
a) pisemnie na adres Sprzedawcy: - adres e-mailowy Sprzedawcy pomoc@bylola.pl
lub
-adres korespondencyjny:
Urszula Lola - ByLola Plus Size Fashion, ul. Słoneczna 28, 16-070 Porosły
c) telefonicznie pod numerem: + 48 790848749
4. Reklamacja powinna zawierać:
a) imię i nazwisko Konsumenta,
b) nazwę Towaru oraz datę zakupu,
c) datę wystąpienia wady,
d) opis i rodzaj dostrzeżonej wady,
e) żądanie Konsumenta wynikające z przepisów Kodeksu cywilnego o rękojmi: naprawa towaru, wymiana towaru na nowy wolny od wad, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy o ile wada jest istotna.
5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądań Konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania żądania Konsumenta.
6. Towar podlegający reklamacji należy odesłać na adres Urszula Lola - ByLola Plus Size Fashion, ul. Słoneczna 28, 16-070 Porosły
Prawo odstąpienia od umowy - zwroty
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. Koszty związane z odesłaniem/zwrotem ponosi kupujący wybierając dowolną dostępną formę dostawy, ale z uwzględnieniem tego, że przesyłka musi zostać dostarczona bezpośrednio na adres sprzedawcy.
2. Do zachowania terminu, o którym mowa w pkt.1 należy nadać przesyłkę zwrotną w obowiązującym terminie
3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć w następujący sposób:
b) drogą korespondencyjną ( dołączony do odesłanego zamówienia ) na adres Sprzedawcy Urszula Lola - ByLola, ul. Słoneczna 28, 16-070 Porosły. wraz z obowiązkowym oświadczeniem odstąpienia od umowy na odległość ( przykładowy wzór formularza zwrotu znajduje się do pobrania na dole strony)
4. Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy przy pomocy formularza. Wzór formularza dostępny jest na stronie sklepu internetowego.
Skorzystanie z powyższego formularza stanowi ułatwienie dla Konsumenta jednak nie jest obowiązkowe ( formularz zwrotu może być wydrukowany lub przepisany odręcznie ) . Oświadczenie odnośnie odstąpienia od umowy zawartej na odległość ( zwrot ) powinno posiadać niezbędne dane tj. : Data zakupu, termin zwrotu, ilość zwracanych sztuk wraz z ceną zakupu , numer konta bankowego w celu realizacji zwrotu, numer zamówienia, dane kontaktowe kupującego.
6. Bieg terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:
a) dla umowy, w wykonaniu, której Sprzedawca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części,
- polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów,
b) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
7. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą.
8. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. związane z zakupem produktu w sklepie www.bylola.pl
9. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności wyłącznie na numer konta bankowego wskazanego w oświadczeniu odstąpienia umowy zawartej na odległość lub konta paypal ( w przypadku płatności paypal) lub w formie odpowiedzi na przelew natychmiastowy wykonany przez kupującego.
10. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
11. Konsument ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy, lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar.
12. Do zachowania terminu, o którym mowa w pkt. 12 wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem na adres Sprzedawcy: Urszula Lola - ByLola , ul. Słoneczna 28, 16-070 Porosły
13. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
14. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
15. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
W przypadku odzieży szytej powyżej rozmiaru 56 ( są to rozmiary szyte pod konkretne zamówienie klienta) , na miarę, na indywidualne zamówienia, zawierające specjalne oczekiwania klienta odnośnie produkt ( np. kolor biały/ecru który nie znajduje się w standardowej ofercie) nie jest przyjmowany zwrot zakupionego towaru, chyba że, posiada on wady, jest uszkodzony, bądź niezgodny z zamówieniem. Bielizna oferowana w sklepie ByLola ze względu na charakter, kwestie higieniczne, po przymierzeniu przez klienta, również nie podlega zwrotom, w związku z tą sytuacją, prosimy rozważne zakupy.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------